הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחרדה

ד"ר סבטלנה גרישין, מומחית בפסיכיאטריה למבוגרים, בעלת מרכז "עידן הקשב" העוסק באבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז, מסבירה כיצד נוצרות בעיות קשב וריכוז וכיצד הן יכולות להוביל לחרדה.

על הרקע המקצועי שלי בתחום

בגיל 30 לאחר שעליתי לארץ מרוסיה, בה עבדתי כרופאת ילדים, החלטתי להגשים חלום ולהתמחות בתחום הפסיכיאטריה שריתק אותי מאז ומתמיד.

סיימתי את לימודי ההתמחות בפסיכיאטריה ב"מזור", מרכז רפואי לבריאות הנפש ובהמשך למדתי בבית הספר לפסיכותרפיה של הפקולטה לרפואה בטכניון, במסגרת בי"ח רמב"ם. לאחר סיום לימודי צברתי ניסיון קליני עשיר בתחום במסגרות שונות כולל: קופות חולים, בית חולים בני ציון, משרד הביטחון ועוד.

בשנת 2003 פתחתי קליניקה פרטית ובשנת 2013 הקמתי את מרכז "עידן הקשב", העוסק באבחון וטיפול במבוגרים, ילדים ונוער, הסובלים מבעיות קשב וריכוז.

מיזם חדש שלי העוסק בנושאי יופי ובריאות הוא: "Clinic Beauty and Mind.

מה כולל הטיפול במרכז "עידן הקשב"

הטיפול הניתן במרכז מותאם לאופי המטופל וצרכיו. התהליך מתחיל במתן אבחנה והערכה מדויקת של המטופל, הבוחנת את האם הפן הרגשי או הנוירו-ביולוגי הוא הדומיננטי בהפרעת הקשב והריכוז.

בעקבות האבחון ואיסוף הנתונים, אני בונה תכנית טיפול אישית הכוללת את התאמת הטיפול התרופתי (הניתן במידת הצורך) המשולב עם תהליך רגשי הכולל: קואצ'ינג, טיפול גוף נפש, טיפול פסיכולוגי ועוד.

אני דוגלת בשילוב בין טיפול מערבי לשיטות אלטרנטיביות.

במידה והמטופל אינו מעוניין בריטלין והוא פתוח לטיפול אלטרנטיבי, אני פועלת בתיאום עם נטורופתית מקצועית ורושמת לו צמחי מרפא, תמציות, תוספי תזונה ועוד, המהווים תחליף ראוי לריטלין.

מה היא הפרעת קשב ומה הקשר בינה לחרדה?

הפרעת קשב נפוצה כיום בשל עודף הגירויים סביבנו. כאשר המוח לא מצליח לעבד את הגירויים, נוצר קושי בסינון המידע ובהפנמתו.

הפרעת הקשב יכולה להופיע ללא היפראקטיביות – ADD או בליווי היפראקטיביות – ADHD.

קשה יותר לאבחן מקרים של ADD בהם אין ביטוי חיצוני לבעיה והמחיר שלה הוא רגשי.

לדוגמה, הגיע אלי נער בן 16 ,תלמיד מצטיין שסבל מחרדות ודיכאון שהקשו על התפקוד שלו ואבחנתי כי הוא סובל מהפרעת קשב. מכיוון שהוריו התנגדו למתן תרופות, הטיפול כלל תרופה צמחית ואנטי-דיכאונית.

אחד הביטויים להפרעת קשב הוא החרדה, הנובעת מסטרס ויכולה להתבטא בסימפטומים שונים כמו: בעיות שינה, חוסר שקט, מחשבות אבדניות ועוד. כשהסטרס נמשך לאורך זמן ומודחק, הגוף נפגע ומתחילות להופיע מחלות שונות.

כדי למנוע זאת חשוב לטפל בבעיה מיד עם תחילתה. בתקופה זו של משבר ואי ודאות מתמשכים, הסטרס והחרדה הם נחלת כולנו. בזמנים מאתגרים אלה, אנחנו צריכים לשמור על הבריאות הנפשית והגופנית שלנו. במידה ואתם חווים סימפטומים של חרדה וחשים מצוקה, חשוב לפנות למומחה בהקדם.

ניתן לתאם תור למרפאתה של ד"ר גרישין במרכז רפואי דוד בהרצליה

טלפון לזימון תורים 09-7413344

או השאירו הודעה ויחזרו אליכם – כאן

אין הכתוב מהווה תחליף לאבחון א/ו ייעוץ רפואי.

 

הקשר בין הפרעות קשב לחרדה